top of page
  • תמונת הסופר/תאקו פיננסים

הפקדות סוף שנה לעצמאיים

עצמאי – סוף השנה כבר כאן האם ניצלת את הטבות המס המגיעות לך ?

לא הספקנו להתאושש מחגיגות הסילבסטר של 2020 והנה שנת 2021 עומדת להסתיים. במידה ואתם עצמאים, זהו בדיוק הזמן המושלם לבחון האם ניצלתם את מלוא הטבות המס אשר מגיעות לך.

בניגוד לשנת 2020, שנת 2021 הייתה כמו יציאה מהחושך אל האור, החיסונים והירידה בתחלואה אפשרו חזרה לשגרה. למרות זאת, תחושת חוסר הוודאות עוד זכורה לנו ועלינו ללמוד לחיות איתה. לכן, חשוב ליצור וודאות לפחות בהיבט הכלכלי. סוף השנה המתקרב הוא הזדמנות מצוינת עבור שכירים ובעיקר עבור עצמאים למצות את הטבות המס אשר עשויות להגיע להם בקרן ההשתלמות, קופות הגמל או פנסיה.


מהן הטבות המס המגיעות לכם בגין הפקדות לחיסכון פנסיוני בשנת 2021?


כעצמאיים מגיעות לכם הטבות מס בגין הפקדה לקרן פנסיה או קופת גמל, כשהטבות אלו מתחלקות לשני סוגים:

  • ניכוי - הקטנת ההכנסה שעליה תידרשו לשלם מס.

  • זיכוי- החזר כספי מהמס ששילמתם בפועל.


כעצמאיים, אתם זכאים להפריש 16.5% מההכנסות שלכם לחיסכון הפנסיוני, זאת בהתאם לתקרות של תקנות המס. הטבות המס מתחלקות ל-11% לניכוי, ו-5.5 לזיכוי.


ניכוי מס:

  • נכון לשנת 2021, ניתן ליהנות מ-11% ניכוי על הכנסה שנתית של עד 208,800 שקלים. הסכום להפקדה לחיסכון הפנסיוני הוא עד 22,968 שקלים. עלות הטבת המס משתנה בהתאם למדרגות המס שלכם, כך שאם לדוגמה שילמתם 47% מס על ההכנסה שלכם, אתם תיהנו מניכוי שמגיע ל-10,975 ש"ח.

זיכוי מס:

  • נכון לשנת 2021, ניתן ליהנות מזיכוי מס של 35% מסכום המס שאתם חייבים. התקרה של הזיכוי היא 5.5% מתוך סכום של 208,800 שקלים. סכום ההפקדה הוא עד 11,484 שקלים, כך שתוכלו לקבל על סכום זה זיכוי מס עד לסך 4,019 שקלים.

  • אם ניצלתם את הטבת המס על רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה עליו תוכלו להנות מזיכוי של עד 5% בלבד.

מהן הטבות המס המגיעות לכם בגין הפקדה לקרן השתלמות?


הטבת הוצאה מוכרת


עצמאי זכאי ליהנות מניכוי מס עבור הפקדה לקרן השתלמות שהסכום שלה הוא עד 4.5% מהכנסתו השנתית. ההכנסה הזאת מוגדרת כהכנסה "נטו" לאחר ניכויים. חשוב לדעת כי קיימת הגבלה


על גובה ההכנסה השנתית עליה תוכלו לקבל ניכוי מס, כשבשנת 2021 היא עומדת על 263,000 שקלים. כך כשאם למשל יש לכם הכנסה שנתית של 263,000 שקלים, תוכלו לקבל הטבת מס לקרן ההשתלמות של 4.5% מסכום ההכנסה השנתית – סך הכל עד 11,835 שקלים. אם תפקידו יותר מהסכום הזה, אתם תידרשו לשלם מס בהתאם למדרגת המס שלכם.


הטבת פטור ממס רווחי הון


אחת ההטבות המשמעותיות ביותר שניתן לקבל מקרן ההשתלמות היא פטור מתשלום מס רווח הון בגין הרווחים שנצברו בעת משיכה כדין. עצמאים נהנים מפטור ממס עבור הפקדות עד לגובה של 18,480 שקל בשנה, נכון לשנת 2021.



ניצול הטבת מס על החיסכון הנזיל שלכם


אם אתם מעוניינים להגדיל את החסכונות שלכם ע"י השקעה במוצר חיסכון נזיל לטווח קצר או ארוך, תוכלו להפקיד לקופת גמל להשקעה ולנצל את תקרת ההפקדה השנתית העומדת על כ- 71,000 ₪**. זמן קצר אחרי, בפתחה של השנה החדשה, תוכלו להפקיד שוב סכום של עד כ-71,000 ₪ ובכך להגדיל את החיסכון שברשותכם, אשר יושקע בשוק ההון במסלול השקעה לפי בחירתכם.


באקו פיננסים נשמח לייעץ לכם לגבי הפקדות למוצרי חיסכון פנסיוני, קרן השתלמות וקופות הגמל. אנו נבחן האם מגיעות לכם הטבות מס בגין ההפקדות ובאילו סכומים, וזאת על מנת שתקבלו את מלוא הטבות המס המגיעות לכם.










bottom of page